woensdag 2 maart 2016

De 9 straatjes | 020316

Een paar weken terug sprak ik met mijn lieve schoonmoeder, Anna, af om te gaan winkelen in Amsterdam. Het leek ons leuk om een bezoekje te brengen aan de 9straatjes, waar veel vintage winkels zitten. Ik houd enorm van vintage winkels, en ik vind het dan ook super tof om, unieke, vintage items te scoren. Vandaag deel ik mijn enthousiasme met jullie wat betreft vintage, en later deze week post ik nog meer over mijn dagje in Amsterdam.




Vintage winkels zijn altijd zo sfeervol! Je komt binnen en alles hangt bij elkaar op kleine rekjes, schoenen staan boven op kasten, er zijn plantjes, of er hangen oude foto's, maar het leukste vind ik nog wel de kleine kamertjes. Vaak als je binnenkomt denk je; " oh wat een klein schattig winkeltje". Totdat je ergens achter in de winkel een trappetje ziet, naar een kelder. Als je dan beneden komt blijkt er nog een enorme ruimte onder het pand te zitten met prachtige jurkjes of geweldige high waisted jeans. Naar mijn idee maakt een sfeervol pand maar ook een pand dat vol verassingen zit het winkelen nog veel leuker.



 Een wat grotere tweedehands winkel in de 9straatjes is Episode. En oh wat hadden ze hier veel leuke dingen! Het was best wel druk in de winkel, en met de smalle paden werd het een knusse boel. Toch is het zeker de moeite waard om hier heen te gaan. Ik kocht hier een prachtig "velvet" jurkje, die je off schouder kan dragen met daarbij geweldige doorzichtige mouwtjes. 


Een van de winkels waar wij kwamen (waar ik de naam helaas niet meer van weet), had een grote kelder gevuld met feestjurken. Van hele foute glitter korsetten tot dure merk bruidsjurken. Achterin de kamer stond een kleine strijkbout en plank waar ze de jurken netjes kreuk vrij maakten. Ook hingen er veel roze tutu's en prinses achtige jurkjes; een klein paradijs voor elk jong meisje.

Wat vinden jullie van vintage winkels?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten