zondag 6 maart 2016

Joselito | 060316


zoals ik in de vorige post al zei zou ik nog wat met jullie delen van mijn dagje in Amsterdam. En dat ga ik vandaag doen. We hebben namelijk de leuke dag afgesloten in een super leuk restaurantje! Moe van de drukke dag liepen we terug richting centraal station, maar eigenlijk hadden we allebei toch wel trek. Onderweg kwamen we een leuk restaurantje tegen op de hoek van een straatje; Joselito.


Wat hing er din dat prachtige pand een fijne sfeer zeg! Alles was tot in detail gedecoreerd; vleeswaren aan het plafond, sfeervolle kroonluchters, overal mooie plantjes, en het mooiste.. de muur schilderingen. De warme kleuren van deze beschilderingen, de kaarsjes en de mooie oude houten vloer zorgden voor een warm gevoel.
   




Het eten was ook erg lekker. Ik koos twee gerechten; calamaris en kip gebakken in knoflook. En wat kregen we veel! Na een stuk of vijftien inktvisringen, en zes stukken kip zat ik dan ook echt wel vol. Net als in de meeste tapas restaurants kregen we er ook heerlijk warm brood bij met aioli. Ik kon echt genieten van deze aioli, hij was enorm lekker! Een frisse citroen smaak erdoorheen maakte het helemaal af.
Zoals ik al had verteld heb ik een hele fijne dag gehad, en heb ik erg genoten. Dit leuke, sfeervolle en heerlijke restaurantje maakte de dag toch echt wel compleet. Een heerlijk momentje om bij te komen.

Tapas bar Joselito
Nieuwendijk 2 , Amsterdam.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten