vrijdag 15 april 2016

Hortus Botanicus

Om kwart over negen stond  Ishara met haar prachtige blauwe mini voor de deur. We zouden samen een dagje gaan spenderen in Amsterdam. Ik nog in mijn ochtend modus in de auto en Ishara al vol van energie (zingend) komen we aan in Amsterdam. Nog even met de tram naar centraal en de dag kan beginnen. We gingen gister als eerst naar het Stedelijk, maar vandaag wil ik toch eerst iets anders met jullie delen. De Hortus. Ik heb al maanden lang prachtige foto's voorbij zien komen en elke keer als Ishara er heen was geweest zei ik; " Ik wil ook zo graag een keer " . Daarom was ik ook dolblij toen ze mij een berichtje stuurde of ik met haar mee wilde gaan. Tuurlijk wilde ik dat!










Na even in de vlinderkas te zijn geweest draafden wij snel door naar de kassen om onder andere de cactussen te bewonderen. Ik en Ish zijn allebei cactus liefhebbers en we vermaakten ons dan ook heel erg op dit mooie plekje. Op gegeven moment zei ik; " kom ish door naar het volgende gedeelte " waarop ze reageerde " maar ik heb het al zo enorm warm ". En daar had ze dan ook wel gelijk in. Een heel apart gevoel was dat, Lekker in de warmte prachtige cactussen bewonderen en tegelijkertijd ook naar buiten kunnen kijken, het centrum van Amsterdam in. 





Toen we uiteindelijk toch naar het tropische gedeelte zijn gewandeld was ik zo blij, wat een prachtige plek! En wat een schattige schildpadjes zwommen er. Ik ben onwijs blij dat mijn lieve vriendinnetje Ishara mij hier mee naartoe heeft genomen, en ik wil er zeker weten nog eens heen. Aan het eind van de middag hadden we enorme trek en we sloten onze dag af met een lekkere pasta van de Pasta bar. 
Ergens komende week zal ik nog meer schrijven over dit leuke dagje; er komt nog een outfit post online en ik ga jullie mijn mening geven over het Stedelijk.


foto's gemaakt door; http://www.thbeats.com | Ishara |  + moi


Wat vinden jullie een fijne plek om naartoe te gaan?



12 opmerkingen:

  1. Hele leuke foto's!! Deze staat ook nog op mijn lijstje, moet er maar snel eens heen gaan! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gorgeous photos! This looks like such a great place to explore!

    http://roadesque.com
    http://ourruins.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's! Ik woon gewoon al bijna 2(!) jaar in Amsterdam en daar ben ik gewoon nog nooit geweest. Na het zien van deze foto's moet ik toch echt een keertje gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er heel leuk uit! Ben er nog nooit geweest, maar zou er wel eens heen willen om te kijken of het wat is voor fotoshoots!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat het zeker wel een goede plek is voor shoots! Toevallig was er afgelopen
      Donderdag ook een meisje dat gefotografeerd werd. Volgens mij worden er heel vaak shoots
      Gehouden :)

      Verwijderen
  5. Oh wauw, wat een prachtige foto's zeg! En een heel mooie plek, zou ik graag ook eens heen gaan! Leuk geschreven, deze post, Joell.
    XO IMKE | Pastellics

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gave plek, levert mooie foto's op!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De Hortus is echt mijn favourite place to be! Mooie foto's.
    Liefs,

    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Daar zou ik ook echt nog eens heen willen! Leuke foto's allemaal :) X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waaauw, elke keer als ik hier foto's van voorbij zien komen, word ik weer verliefd. Wat een mooie plek! Ik wil er echt graag eens naartoe :).

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige foto's!
    Ik vind de sfeer in de Hortus ook altijd heel aangenaam. En die vlinderkast is echt heel bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen